zondag 17 januari 2016

Voordelig

Ik lig in het zwembad en denk na over de voordelen van dikte. Meestal denk ik alleen aan de nadelen van dikte, maar nu zie ik ook de voordelen. Dat kwam door een onderzoek dat ik las. Volgens dat onderzoek zijn dikke mensen meestal gezonder dan dunne mensen. Waarvan akte. Als ik niet aan dikte had geleden had ik nooit zo gezond geleefd. Dan trok ik niet twee keer per week baantjes, maar bleef ik lekker op de bank liggen – er hoefde toch niks van af. Ook had ik bij het kleinste spatje regen waarschijnlijk het OV genomen, en niet de fiets. Ik stamp echt niet voor mijn lol door weer en wind al die bruggen op en af. Ik had veel vaker chips en patat en hamburgers en koekjes en snoep gegeten, wat maakt het uit, als je er toch niet dik van wordt. Ik had cola gedronken zonder light en drinkyoghurt met echte suiker. Mijn gebit zou stukje bij beetje zijn afgebrokkeld. Waar ik nu geen last van heb, dankzij mijn dikte. Mijn cholesterol zou niet zo laag zijn geweest als het nu is, om nog maar te zwijgen over mijn bloedsuikerspiegel.

Mannen houden van vrouwen met dikte. Nog zo’n voordeel. Misschien bestaan er ook mannen die van dunne vrouwen houden, maar ik heb ze nooit ontmoet.
Dikte maakt dat ik me weet te gedragen in het gezelschap van andere vrouwen. Ik hoef nooit iets te verzinnen om mezelf klein mee te maken, ik kan altijd terugvallen op mijn dikte. Als ik een compliment krijg over mijn kleren zeg ik: doe niet zo raar, die broek maakt me juist vreselijk dik! Of: ik ben zó dik, ik wist écht niet wat ik aan moest trekken.
Eigenlijk heeft het alleen maar voordelen, dikte. Ik kan het iedereen aanraden.