zaterdag 26 januari 2013

Pimogo pesten

Sinds eergisteren zit ik samen met ene Pimogo te bieden op een lampje op Marktplaats. Drie weken geleden had Pimogo het laatste en tot dusver hoogste bod gedaan.
Acht euro.
Sindsdien was er niks gebeurd, althans niet zover ik het kan zien. Het lampje staat er nog steeds op. Blijkbaar heeft de eigenaar geen zin het te verkopen aan Pimogo, in elk geval niet voor acht euro.
Ik klik op de foto. Het is een leuk lampje, ik wil het best hebben. Ik doe een bod: negen euro.
Tien minuten later krijg ik bericht van Marktplaats, ik ben overboden. Pimogo, die drie weken heeft liggen slapen, heeft een nieuw bod gedaan: negen euro vijftig.
Toe maar, denk ik, en ga naar bed.
De volgende ochtend doe ik een nieuw bod. Tien euro.
Een paar minuten later duikt Pimogo weer op.
Zou hij niet hoeven werken, is hij met pensioen? Of zit hij in de baas zijn tijd te marktplaatsen? Misschien is hij tijdelijk op non-actief gesteld.
Elf euro, zegt Pimogo.
Wat moet hij eigenlijk met dat lampje, er zit nog een beschadiging op ook.
Ik besluit de adverteerder een mailtje te sturen.
U mag het lampje hebben voor 26,75, lager ga ik niet, mailt hij.
Nee, dank u, schrijf ik terug. Ik heb inmiddels een mooier lampje gezien, uit zelfde tijd, van zelfde fabrikant. Ik leg contact met de adverteerder van het mooiere lampje en we komen tot een deal. Nadat ik het geld heb overgemaakt, log ik weer in op Marktplaats en klik op de foto van het eerste lampje. Het lampje dat ik inmiddels niet meer wil. Ik plaats een nieuw bod. Twaalf euro. Tien minuten later duikt Pimogo weer op. Twaalf euro vijftig.
Dit kan nog dagen zo door gaan.