woensdag 5 september 2012

Spa

Ik heb ontzettende zin om mijn huis schoon te maken. Om ramen te zemen, de vriezer te ontdooien, kasten uit te mesten. Dat doe ik namelijk altijd als ik een grote klus af heb. Hoofd leegmaken, huis schoonmaken. Maar de grote klus is nog niet af, ik moet nog anderhalve week. Anderhalve week waarvan ik elke minuut nodig heb. Eigenlijk zou ik nog anderhalve maand moeten hebben. Maar dat kan niet, de drukker wacht, iedereen wacht. Ze wachten op mij. Nooit eerder wogen laatste loodjes zo veel. Ik ben moe. Ik wil met een boek op de bank liggen. Of op een strandje. Maar liever nog lig ik in bed. Een hele dag, twee dagen, drie. De fut is eruit. Ik opende gisteren een fles Spa met nog maar een restje erin en dacht: dit ben ik. Twee maanden lang was ik nieuwe Spa, die al spoot en bruiste voor de dop goed en wel van de fles was. Nu ben ik een futloos bodempje.