maandag 23 juli 2007

Zomergasten

Q & Q omdat dat zo spannend was, en omdat ik verliefd was op dat ene jongetje. Nee, niet die ene die later zelf filmmaker is geworden, maar die ander. Die met die krullen.

Nee, wacht. Bij nader inzien zou ik toch liever een fragment terugzien uit De vloek van Woestewolf. Met Sylvia de Leur die door een bordkartonnen decor holt. Het was heel slecht.
Hm, misschien moet ik het dan maar niet terug willen zien, bedenk ik nu…

Toppop met het optreden van Iggy Pop. Alhoewel ik eigenlijk meer benieuwd ben naar Rafaƫlla Carra of Amanda Lear, een dronken Andy Gibb of dat ene liedje, hakketakke music of hoe heette het, waarbij het strapless topje van de zangeres telkens naar beneden zakte, waarna zij het weer onopvallend omhoog probeerde te trekken. Legendarisch grappig. Maar hoe die groep heette? Ik weet niet eens of het wel een groep was, eigenlijk.

O ja, en die docu over kindermishandeling – of misschien ging het daar helemaal niet over, in elk geval was er een camera opgehangen bij die mensen thuis, en dat jongetje, nou ja, dat jongetje kreeg het dus steeds voor zijn kiezen. Heel hard heb ik gehuild. Nee, hoe het heette of wie hem had gemaakt, weet ik niet. Ik geloof dat het Engels was. Maar het kan ook Nederlands zijn geweest.

Ik heb trouwens ook ooit een heel goeie docu gezien op het IDFA, over mensen die iets deden met, wat was het ook alweer, ze deden het in kleine hutjes, met vuur, daar maakten ze iets mee. Het was heel zwaar. Mooie documentaire, wel. Grizzly Man, is ook mooi trouwens.

Nee, tekenfilms heb ik niks mee.
Sport? Ook niet.
Iets met literatuur zou ik wel leuk vinden, ik weet alleen niet zo snel wat.

Twin Peaks natuurlijk. Er moet iets uit Twin Peaks bij zitten. Of beter misschien nog, Wild Palms - of is het White Palms? – het antwoord op Twin Peaks van Francis Ford Coppola, of die andere filmmaker, hoe heet ie.

O, en een film om de avond mee af te sluiten natuurlijk. Weet je wat, doe maar Songs from the Second Floor. Die wilde ik laatst nog eens huren, maar ik kon hem niet vinden. Hoef ik er ook niet meer voor naar de videotheek.

Wat het thema van mijn uitzending is? Hoezo, moet er een thema zijn dan? Het is toch gewoon terug naar je jeugd? O, dat was vroeger zo? Nou, eh, doe dan maar iets. Verwarring of zo. Of iets met identiteit, dat is altijd goed. Identiteitsdiffusie, is dat wat?